Wednesday, March 14, 2012

Gangguan Dalaman



Hari ni seriously my mood hilang. Memang down habis. I think sebab small matters yang berlonggok-longgok, bergabung menjadi kepulan yang meruntuhkan jiwa dan emosi. Sometimes nak let go pun bukan senang, we cannot run or hide from problems, kan? InsyaAllah selagi iman ada, semua masih boleh terkawal. Allah sentiasa ada untuk kita. 

Aku memang dah set dalam kepala aku dari dulu, ramai lagi orang lebih susah daripada aku, so kalau diorang boleh berhadapan dengan ranjau kesusahan, aku juga mesti mampu. Dalaman ni memang dah banjir dah, luaran ni saja yang tak keluar. 

Untuk teruskan langkah kita, kena ada kekuatan dalaman, tapi ramai orang sangkut dalam proses mencari kekuatan dalaman ni. Kalau aku stuck di sini, aku mungkin kalah kepada keadaan. Tapi mungkin aku perlu kalah kepada keadaan ni untuk menang kepada keadaan yang lain? Itu aku tak tahu. Sekarang memang kepala aku dah jadi freeze sekejap, nak mencari rasionaliti tu susah sekarang. Kebanjiran dalaman tu dah beku dekat dalam otak dan minda aku.


This is just my way untuk kurangkan sedikit tekanan yang menekan-nekan sekarang ni. Tapi untuk aku nak cerita lebih keadaan aku sekarang dan apa masalah aku, its not my style. Lagipun, laman maya tetap maya.

Apapun, life is not easy, semoga semua yang berlaku ni menguatkan lagi aku. InsyaAllah~ Semoga semuanya dipermudahkan oleh Allah SWT. Amin~





Comments
2 Comments

2 comments:

  1. banyakkan sabar..
    Zikirrullah..memang hidup ini banyak ranjau..penuh warna-warna, suka duka. Yg pasti kita ingat Allah maha besar..

    ReplyDelete
  2. trima kasi Mr. Etuza... mau menempuh kedewasaan ni mmg mencabar... ya, yg penting sntiasa memohon kepada-Nya, InsyaAllah~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...