Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru



Selamat Hari Guru!


Ucapan of course ditujukan kepada semua guru di seluruh dunia especially my teachers, lecturers, ustaz, ustazah dan semua para tenaga pengajar & pendidik yang telah memberi perkongsian ilmu kepada diri hamba yang lemah ni. Pengisian yang diberikan sesungguhnya adalah 'hadiah' yang sangat besar buat saya, tidak akan saya lupakan.

Ok, start touching sikit~ Hehe~

Tanpa guru & semua pendidik, 
aku takkan kenal huruf ABC, 
takkan tahu jawapan 4+5+88, 
takkan reti menulis "Nama saya Mohammad Ezwan",
takkan pandai membaca, mengeja & mengira,
takkan jelas ilmu-ilmu Islam,
takkan tahu Sejarah Nabi & Rasulullah, 
takkan mengerti ilmu Sains & Teknologi,
takkan kenal sebenarnya Malaysia,
takkan mengerti formula-formula 'killer' Matematik,
takkan lulus UPSR, PMR, SPM, STPM,
takkan masuk Universiti Malaysia Sabah,
takkan mengerti apa itu Bioteknologi,
takkan faham apa itu Genetik, Biokimia, Mikrobiologi, Immunologi,
& macam-macam virus serta bakteria,
takkan menyarung jubah konvo,
takkan memegang segulung ijazah,
takkan berpijak di mana tempat sekarang aku berada.

So, kepada semua guru, Terima Kasih atas segalanya~
Semoga semuanya sentiasa berada dalam rahmat-Nya
Semoga kita semua sentiasa mendapat limpah ilmu-Nya
Amin~







Comments
6 Comments

6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...