Thursday, September 11, 2014

Segmen Ben Ashaari : Impian Ku, Seorang Blogger!




Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

Since sekarang tak ada idea nak update blog, so aku pun nak join gak segmen blogger famous, Mr. Ben Ashaari. Sambil-sambil tu, boleh la korang sebagai reader mengenali diri hamba ni serba sedikit. Hehe...

Empunya diri ni berasal dari Sabah. Membesar dan belajar kat negeri sendiri sampailah ke level degree di Universiti Malaysia Sabah (UMS). Berhijrah bersendirian ke Semenanjung Malaysia setelah menjunam ke bidang pekerjaan. Dah nak dekat 3 tahun berada kat semenanjung (tapi slang Sabah aku masih jelas kedengaran yaa...). It's okay, proud to be Sabahan baa. Hehe~ Tapi, aku tak lupa kampung halaman, tiap raya Aidilfitri & waktu ada rezeki, aku balik kampung demi family tercinta  :)

Blog aku ni biasa je sebenarnya, seperti yang korang tengok sekarang. Aku tulis blog tak tentu, kejap cerita pasal pengalaman aku, kejap cerita pasal aktiviti bersama kawan, kejap aku review movie, kejap aku merepek kat sini. Yang penting, aku suka cerita pasal negeri aku, tempat-tempat best kat Sabah. Bolehlah korang jenguk kejap. Then, aku suka layan dan nilaikan filem, tu sebab selalu tulis review filem. Kadang berangan nak buat filem sendiri. Haha~

Sebagai blogger, aku punya impian jugak. Aku nak jadi feymes mengalahkan Ben Ashaari. Mampu? Haha... tak ada la, memang takkan la. Sebenarnya, aku nak ada pembaca setia kepada blog aku, itu yang paling penting. Bila punya pembaca setia, semangat nak tulis blog tu berkobar-kobar. Apa yang kita tulis tu terasa dihargai & ada value. Tapi of course la blog kena best, kan. Jadi aku pun sentiasa memperbaiki dan meningkatkan skill menulis & ber-blogging. Harapnya mutu penulisan aku meningkat dari semasa ke semasa. InsyaAllah~ :)

Thanks sudi singgah & baca blog ni!




Comments
12 Comments

12 comments:

  1. http://madey09.blogspot.com/ saya happy jumpa blogger dari Sabah, kita link blog list ya Ezwan. Tahnia ya sahut cabaran segman BA

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..happy jugak jumpa blogger Sabah...ya, blog en. sy dah masukkan dlam blog list sy... selamat ber-blogging :)

      Delete
  2. wah alhamdulillah..ok salam perkenalan di alam maya ya. selamat bercuti, di Keningau ada karnival hari malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat bercuti jugak...best nya ada karnival... Selamat Hari Malaysia!! :)

      Delete
  3. Walaikumussalam...terima kasi singgah sini... selamat ber-blogging en. Selim... :)

    ReplyDelete
  4. Hai, Ros singgah sini dari segmen yang sama. done follow #764
    http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-impian-ku-seorang.html

    ReplyDelete
  5. tahniah blog Ezwan bakal menjadi bloglist blog Pesona & Mustika.Tahnia ya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...