Thursday, September 4, 2014

Gunting Rambut


Setiap kali pegi gunting rambut, ucapan rutin aku,
"Gunting kasi layer, tepi gunting kasi nipis."

....................................

Suatu hari di September 2014, aku masuk kedai gunting rambut:

Mata meliar ke gambar-gambar fesyen rambut kat dinding. Lawa jugak kalau gunting rambut macam ni, smart! Hurm, potongan yang tu pun lawa jugak, ok ni kalau try, stylo!

Kali ni try buat fesyen lainlah, mesti nanti nampak hensem 200%. Takkan nak stick to same style saja. Imaginasi aku dah membuak-buak dengan bayangan potongan rambut baru, wajah baru la kononnya.

Okay relaks, relaks, duduk dulu tunggu turn.


...10 minit kemudian...

Ok, customer tu dah habis gunting, so aku punya turn.
Buka spec mata, letak kat depan, labuhkan punggung atas kerusi.

Si tukang gunting bentangkan kain kat aku, dan kepilkan.
"Mau gunting macam mana?"

:
:
...silent for a moment...
:
:
:
"Errk......"
:
:
:
:
:
"Errkk, gunting kasi layer laa, tepi gunting kasi nipis."



Cis, cissit, ciskek betul! Jatuh merudum confident level saat dah duduk nak gunting!

Imaginasi tadi memang kekal imaginasi je la, fesyen & wajah tipikal kembali lagi, yeah! :p


My typical hair & face!
Sorry k, aku tak reti ber-selfie~ Haha...


Harus ada percubaan berani next time!




Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...