Monday, September 19, 2011

Tension --> Sabar --> Happy



Assalamualaikum & salam sejahtera~

What a beautiful day~ Actually setiap hari adalah indah kalau kita pandai manfaatkannya. Tapi, jika hari kita ni ada cabaran, lagi best, sebab ia akan memberikan kehidupan kita lebih bermakna. :)

Hari ni 21 syawal kan? Hari ni jugalah aku baru start berpuasa 6. Adui, last minute kan... Harap kelemahan aku ni tak berulanglah next year. Itupun InsyaAllah kalau diberi kesempatan tahun depan. InsyaAllah.

Hari ni aku dapat dugaan, simple tapi memang menyebabkan kesabaran tercalar. Tadi tengahari, aku menggagahkan diri untuk buat resume kepada satu company. Sepatutnya last week lagi aku buat tapi disebabkan belum ada mood untuk cari kerja, sajalah lambat2. Tapi, buat jak la awal2 kan sebab kerja bukan dapat terus. Kalu boleh, aku mau rehat lagi 2-3 minggu macam tu. Sebagai PAMPASAN keletihan belajar. Hehe~

Benda yang aku cakap simple ni adalah UPLOAD PICTURE RESUME. Apa yang menggeramkan adalah saiz gambar yang boleh di-upload tak boleh lebih 15Kb. Ingatkan senang, siap dia bagi website lagi untuk resize picture. Resize punya resize, tak dapat juga dikecilkan kepada 15Kb ke bawah. Then, edit sendiri pakai software pun tak dapat2. Hui, tension gila, nasib baiklah aku x bunuh diri. But any problem has solution(s), right? Aku pun dapatlah idea, upload dulu gambar tu dalam facebook, then copy. Bila resize gambar tu, barulah berjaya dikecilkan. Berjayalah uploaded & submitted. Hampir 2 jam jugalah aku berusaha. Very tired.

~Sayangilah diri kita. Haha~


Mungkin aku tak berapa pandai resize gambar ni, tu mungkin sebabnya lambat & jadi sukar. Hehe... Sesungguhnya inilah dugaan yang Allah berikan padaku hari ni, sempena berpuasa ni. Nampak simple tapi sebenarnya melatih diri bersifat sabar & mengajar benda baru walaupun perkara kecil :)

~Submitting resume success!~



Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...