Showing posts with label Versus Hujan. Show all posts
Showing posts with label Versus Hujan. Show all posts

Saturday, May 19, 2012

Versus (TV9) - Minggu Keenam



Malam 18/05/12, aku & my housemates kembali menonton Versus secara live kat Space U8, Bukit Jelutong. Minggu lepas kitorang tak pergi, semua ada hal. 

Memang tak rugi datang sebab malam tu adalah antara malam Versus yang best. Tema adalah Shuffle, setiap band kena nyanyi lagu band yang lain. Satu yang tak best-nya, keadaan makin crowded la, makin ramai yang datang tonton secara live. Tapi, selagi performance band-band tu mantap, perkara tu kita boleh ignore. Hehe~

Battle antara Sofazr dengan 6ixth Sense.
Battle time ni best, dentuman sound sangat mantap!
6ixth Sense menang Battle untuk kali kedua.

Go Gerila! dengan lagu asal Meet Uncle Hussain (Black & Parallax), iaitu Pari-Pari Bawah Angin.

Time ni Aizat pula kena puji lebih-lebih, entah apa-apa komen Faizal Tahir. Haha~

Sofazr dengan lagu asal Hujan, iaitu Mencari Konklusi.

Best gak persembahan diorang time ni sebab lagu Mencari Konklusi tu dinyanyikan dalam macam-macam genre. 

Black & Parallax dengan lagu asal 6ixth Sense, iaitu Yang Sempurnakanku.

Persembahan band ni sentiasa konsisten, suara Black pun sentiasa mantap!
By the way, malam tu ada sorang budak sebijik habis macam muka Black, berdiri sebelah kitorang. Sebelum & selepas persembahan band ni, member-member budak tu angkat dia tunjuk kat Black, budak tu dah malu habis diorang kenakan. Kitorang kat situ memang dah tergelak-gelak.

6ixth Sense dengan lagu asal Aizat, iaitu Lagu Kita.

Not bad la Lagu Kita versi 6ixth Sense, biasa-biasa saja.

Persembahan paling best & happening! Serious enjoy!!!
Hujan dengan lagu asal Sofaz, iaitu Dan Bila Esok.

Best-lah band Hujan, setiap minggu bawa kelainan.
Actually sebelum persembahan Hujan, time tengah iklan kat TV, Noh buat lawak kat atas pentas. Semua tergelak. Haha~ Hais, Noh, Noh, kelakar jugak kau ya~


~CERITA LEPAS TONTON VERSUS~

Sebelum balik, kitorang menyimpang kejap, practice nyanyi untuk persembahan jemputan Versus next week. Haha~ perasan gila~

Ni semangat Versus kuat sangat ni, nak nyanyi lagu Dan Bila Esok jugak.
Tapi ni versi asal, bukan Irama Malaysia versi Hujan. Hehe~

Sedap diorang dua ni nyanyi lagu Keranamu Kekasih (nyanyian Jamal Abdillah, Hattan & M. Nasir).
Honestly aku enjoy dengar lagu tu versi Ammar & Aziedi. Hoho~





Saturday, May 5, 2012

Versus (TV9) - Minggu Keempat



Assalamualaikum & salam sejahtera~

Semalam, 4 Mei 2012, aku menonton Versus secara live buat kali ketiga, kat Space U8, Bukit Jelutong. Mulanya memang malas nak pergi, penat kerja. Tapi akhirnya aku pergi juga dengan member-ku Ammar, yalah esoknya cuti, boleh rehat puas-puas, kan? Memang dah puas rehat pun hari Sabtu ni, stay rumah je. Hehe~

Tema Versus minggu keempat ni adalah Diva. Kena nyanyi lagu-lagu pompuan, persembahan semua best especially Black & Parallax. Persembahan band ni memang mantap, suara Black yang power tu memang membuatkan aku feel sangat dengan lagu tu malam semalam. Terpukau kot orang-orang dalam Space U8 malam tu, sangat mantap!

Gambar-gambar kat bawah ni tak berapa clear, aku tak pandai nak adjust kamera housemate aku. Adjust ni, adjust tu, still tak boleh ambil gambar yang clear. Gambar-gambar masa persembahan diorang semua blur, aku dah delete. Tension juga, tapi apakan daya, aku hanya insan biasa yang hanya pandai tekan kamera. Haha~

Sofazr dengan lagu asal Ella, Nuri. 

Amazing performance from Black & Parallaz. Lagu Sekadar Di Pinggiran versi lelaki yang giler best!
Penyanyi asal Francesca Peter yang jadi juri malam tu pun tabik dengan band ni.

6ixth Sense dengan lagu asal Aishah, Janji Manismu.

Ni bahagian tepi pentas, time ni tengah tunggu next performance.

Go Gerila! dengan lagu asal Ning Baizura, Curiga.

Hujan, time ni tengah standby untuk persembahan. Lawak gila Noh sebelum persembahan diorang ni, dia buat gaya Anita Sarawak. Siap menari, mengajuk & berlakon gaya Anita Sarawak, kitorang kat situ dah memang tergelak. Haha~ Masa tu dalam TV tengah iklan.

Ni baru persembahan Hujan dengan lagu asal Anita Sarawak, Akhirnya Kini Pasti. Setiap minggu Hujan tampil berbeza & persembahan pun best!

Ok, semua persembahan dah habis. Jumpa di minggu hadapan, yeah!






Sunday, April 29, 2012

Versus (TV9) - Minggu Ketiga


Kali ni aku share gambar yang aku ambil sepanjang konsert Versus TV9 pada Jumaat lepas. 'Rombongan' kitorang ramai sikit kali ni. Nasib baik still tak crowded, so dapat tengok kat depan sikit. Minggu ketiga ni bertemakan lagu Alleycats. Bagi aku, persembahan Black & Parallax paling best minggu ni!

Ni tengah tunggu lif, nak naik kat panggung MBO. Plan nak tonton The Avengers lepas Versus tapi apakan daya, seat belakang dah full, so kitorang cancel untuk tonton movie. Takpelah, aku dah tengok pun. 

Hujan dengan lagu Beribu Batu.
Aku tertarik dengan lighting persembahan diorang ni.

Go Gerila! dengan lagu Andaiku Pergi Dulu.
Suara Aizat tak berapa clear-lah.

Sofazr dengan lagu Seribu Bintang.
Persembahan diorang minggu ni biasa-biasa saja.

Black & Parallax dengan lagu Hingga Akhir Nanti.

Persembahan Black & Parallax memang mantap minggu ni. Suara Black cukup power!

6ixth Sense dengan lagu Kau & Aku.

Persembahan 6ixth Sense pun best gak. Ni tengah dengar komen juri.

Juri yang duduk kat belakang penonton.

Tak sesak pun tempat ni, tu yang sempat kitorang ambil gambar.

Aku dengan member tempat kerja, diorang ni staf factory sebelah.

Fokus sungguh diorang ni, kan?

Ok, konsert habis. Jumpa di minggu hadapan.  :)



*Kalau nak imej lebih jelas, klik saja gambar-gambar tu. 






Saturday, April 21, 2012

Versus (TV9) - Minggu Kedua



Assalamualaikum & salam sejahtera~

Baru je balik dari menonton Versus secara live kat Space U8, Shah Alam. Fuh, first time tengok music band main secara live & secara dekat, kena lagi dengan sound system yang memang gila-gila mantap, memang sungguh mengujakan. Excited & sangat puas hati tengok persembahan kesemua band yang sangatlah bertenaga. Mantap!

Aku pergi dengan dua orang housemates aku, Edi & Ammar. Ammar memang dah ada kat sana since dia jadi auditor untuk keputusan Versus tu. Aku dengan Edi datang selepas kitorang habis kerja, walaupun penat, sanggup gak datang. Padahal, esok kitorang kerja jugak. Penat pun penatlah, yang penting puas hati!

Aku dengan Ammar, orang kuat MediaPrima. 

Aku dengan Edi, berlatarbelakangkan pentas Versus. Kat belakang tu pengacara, Aidid & Hunny

Inilah 20 minit pertama yang korang tengok kat TV, Battle between Hujan & 6ixth Sense. Actually 20 minit pertama tu dah direkod awal, kitorang yang ada depan stage time tu siap kena ajar lagi camna nak shout & bagi tepukan.

Lepas dah habis recording tu, kitorang lepak luar kejap. Sempatlah juga ambil gambar dengan band Parallax (Meet Uncle Hussain). Yang paling tinggi tu adalah Taja, ala, orang yang cipta 'Lagu Untukmu' tu. Diorang ni mesra gak, bagus! Owh, yang baju biru tu orang biasa-biasa je. Hehe~

Dekat bawah ni adalah gambar-gambar time live yang sebenar, tapi gambar tak clear sangat. Semua persembahan best, aku paling suka 3 persembahan, iaitu Sofazr (Hidup Sederhana -Basikal Tua-), 6ixth Sense (Warisan), dan Hujan (Toyol).

Sofazr dengan lagu Hidup Sederhana (Basikal Tua). Persembahan pembukaan yang sangat energetic! Tak sangka Sofazr boleh perform dengan mantap camtu. Well done!

Go Gerila!, band yang disertai oleh Aizat. Time ni diorang tengah dengar komen judges.

Black & Parallax dengan lagu Merisik Khabar. Memang lagu tu diubah habis. Suara Black sangat power tapi lagu yang diubah tu macam dah kurang feel, pada pendapat akulah.

Best giler tengok performance 6ixth Sense dengan lagu Warisan. Enjoy tengok si vokalis yang begitu bertenaga, dia siap melompat-lompat lagi sepanjang persembahan. Best-lah~

Hujan yang sangat perform dengan lagu Toyol. Persembahan penutup yang power! Gubahan lagu Toyol tu dah jadi macam lagu ciptaan diorang, bak kata juri. Btw, Noh Hujan memang sporting habis.

Apapun, aku cukup penat menyumbangkan suara sebagai penonton. Haha~



*Kalau nak imej lebih jelas, klik saja gambar-gambar tu.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...